10 Eylül 2017 Pazar

Sosyete Mantısı Tarifi


Sosyete mantısını daha önce hamarat bir arkadaşım sayesinde denemiştim ve hayran kalmıştım.
Bende tarifi alıp en kısa süre içinde denedim ve ortaya şahane bir lezzet çıktı.Gelin sizlerle de paylaşayım bu güzel tarifi.Ramazanda alternatif bir tarifiniz olsun elinizde.
Tarifte vereceğim malzeme ölçüsü iki kişiliktir.

Malzemeler

250 gr kıyma
1 adet domates
Bir tutam maydanoz
1 adet soğan
1.5 adet yufka
Kimyon
Tuz
Karabiber
Kırmızı toz biber 
1 yemek kaşığı salça
1 su bardağı yoğurt
2 diş sarımsak
Tereyağ

Önce 1 adet soğanı kavuruyoruz.İçerisine kıymamızı  ve  kıyma pişmeye yakın içerisine 1 adet domates rendeleyip ekliyoruz.Baharatlarımızı göz kararı ekleyip tüm malzemeyi güzelce pişiriyoruz.Ocağın altını kapatıp içerisine bir tutam doğranmış maydanozu ekliyoruz.
Yufkamızı ortadan ikiye bölüyoruz her yarım daireyi erittiğimiz tereyağı ile  yağlıyoruz ve içerisine iç harcımızı ekliyoruz.Yufkamızı rulo yapıp iki parmak genişliğinde kesiyoruz yağladığımız fırın tepsimize mantılarımızı diziyoruz.Mantıların üzerini de yağlıyoruz ve fırına veriyoruz.
Sosu için sarımsaklı yoğurt hazırlıyoruz .Salçalı sos içinse tereyağı ile salçayı kavuruyoruz.
Sosyete mantısını sıcak tüketmelisiniz.





10 yorum:

  1. Çok severim bunu 😍😍

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık ben de çok severim :)

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim mantıdır. En güzelide İstanbul Arnavutköy sahilinde Bodrum Mantıcısı'nda yapılıyor ama bu tarifide mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler tarif için :)

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  5. Hiç denemedim. Çok güzel görünüyor , eminim çok da lezzetlidir. En kısa zamanda deneyeceğim :))

    YanıtlaSil
  6. Harika gorunuyor ama yiyemiyorum 😒😄

    YanıtlaSil
  7. Harika bir tarif eline saglik 😊

    YanıtlaSil